Expertise 3
Lopende projecten
Lerende Euregio Scheldemond
Aan beide zijden van de grens heerst krapte op de arbeidsmarkt voor technische- en zorgprofielen. Bedrijven krijgen vacatures voor technisch geschoold personeel moeilijk ingevuld, wat leidt tot knelpuntberoepen. Tegelijkertijd blijft de instroom van studenten in het technisch onderwijs onvoldoende, ondanks inspanningen zoals het STEM-actieplan in Vlaanderen en het Nederlandse Techniekpact.
Duurzaamheids-
competenties
Dit project gaat na welke duurzaamheidscompetenties vereist zijn om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan. Basis is het framework van Wiek. Bekeken wordt hoe dit van toepassing kan worden gemaakt voor KMO's, familiebedrijven, hogescholen en andere relevante stakeholders.
From Practice-Oriented Trainings to Employable IT Experts
Dit project gaat na welke digitale competenties vereist zijn voor de future workforce, voor toonaangevende spelers in IT en voor hogescholen.
Afgelopen projecten
Go&LearNET
Het Go&LearNET for Educational Trainers (Go&LearNET) is een Europees Leonardo Da Vinci project, aansluitend bij het Go&Learn project.
HECOS for ETHICS
De doelstelling van dit project is het verdiepen en verbreden van de ethische competenties bij managers door een ontwikkelde innovatieve en attractieve training.
LogILereN
Het Logistiek Interactief Lerend Netwerk (LogILereN) bestaat uit een selecte groep logistiek experts die tweemaandelijks aan tafel zitten om praktijkgerichte ervaring en wetenschappelijke bevindingen te delen.
Onderzoekers
Bart Henssen
Duurzame bedrijfsvoering
Hoofd van CenSE
Leiderschap in familiebedrijven
Inspirerend coach
Karen Brabant
Digitale & deeleconomie
Coördinator intern
Deeleconomie
Burgerparticipatie
Enthousiasteling
Wim Keygnaert
Competenties van de toekomst
Business developer
Ondernemerschap
Creativiteit
Waardezoeker
Elien Crois
Competenties van de toekomst
IPS programma coördinator
Duurzame competenties
Innovatief onderwijs
Organisator
Yvan Rooseleer
Competenties van de toekomst
IT expert
Digital business
In-service teacher trainer
Co-founder BiASC
Luana Jassogne
Duurzame bedrijfsvoering
LES-project
Employable IT experts
Research assistant
Multitasker
Sabien Van Rampelberg
Competenties van de toekomst
Netwerker
Zorgberoepen
Zorglandschap
Ideeënfontein
Alicia Decoster
Competenties van de toekomst
Summer School
(Digitale) communicatie
Ondersteuning
Leergierig
Gudrun Rawoens
Competenties van de toekomst
Lector Bedrijfsmanagement
Meertalige communicatie
Vloeiend Zweeds spreker
Alea Fairchild
Competenties van de toekomst
Technology policy issues
Interoperability
IT Markt analyses
Output
- [2020 – NL] Henssen, B., Gielens, T., Keygnaert, W. (contr.), Jassogne, L. (contr.), Timmers, M. (contr.) (2020). Efficiënt motiveren en duurzaam HRM. Presented at the HR SQUARE-SEMINARIE. EFFICIËNT MOTIVEREN, Brussel, 23 Jan 2020-23 Jan 2020.
- [2019 – EN] Henssen, B. (2019). Systems thinking and sustainable communities. Presented at the International Summer School Sustainable Management, edition Ecuador, Guayacuil, 08 Jul 2019-12 Jul 2019. (professional oriented)
- [2018 – EN] Brabant, K., Debackere, E., Debackere, E. (contr.) (2018). International Summer School on Sustainable Management. Presented at the Global Minds conference. Applied research: connecting worlds, UC Leuven-Limburg, campus Proximus, Geldenaaksebaan 335 - 3001 Leuven, 19 Oct 2018-19 Oct 2018. (professional oriented)
- [2018 – EN] Henssen, B. (2018). Systems thinking and sustainable communities. Presented at the International Summer School Sustainable Management, Bogota, Colombia, 09 Jul 2018-13 Jul 2018. (professional oriented)
- [2017 – EN] Brabant, K., Molderez, I., Lambrechts, W. (2017). A summer school for sustainable management as a strategy for fostering collaborative competencies to be able to build multi-actor partnerships. In: Handbook of Sustainability Science and Research, (1-2). Presented at the World Symposium on Sustainabilty Science and Research: Implementing the 2030 United Nations Agenda for Sustainable Development, Manchester, 05 Apr 2017-07 Apr 2017. Manchester, UK. ISBN: 978-3-319-63007-6. (professional oriented)
- [2015 – EN] Fairchild, A. (2015). ENCOURAGING USER PARTICIPATION IN BLENDED LEARNING: COURSE REORIENTATION. In: Proceedings CELDA 2015, (Paper No. 74). Presented at the International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age 2015, Maynooth, Ireland, 24 Oct 2015-26 Oct 2015. ISBN: 978-989-8533-43-2.
- [2008 – EN] De Vuyst, B. (2008). From the ashes of phoenix: e-justice in a surreal country. In: A. Fairchild (Eds.), Presented at the European Conference on Electronic Government (ECEG), Lausanne, Switzerland, 10 Jul 2008-11 Jul 2008.
- [2019 – EN] Fairchild, A. (2019). Twenty-First-Century Smart Facilities Management: Ambient Networking in Intelligent Office Buildings. In: Z. Mahmood (Eds.), Guide to Ambient Intelligence in the IoT Environment, Chapt. 12, (223-236). Springer. ISBN: 978-3-030-04172-4. Open Access
- [2019 – NL] Henssen, B., Levinsohn, D. (2019). Toekomstscenario's rond duurzaamheid in onderzoek.
- [2018 – EN] Molderez, I., Brabant, K., Lambrechts, W. (2018). A summer school for sustainable management as a strategy for fostering collaborative competencies to be able to build multi-actor partnerships. In: W. Leal Filho (Eds.), Handbook of Sustainability Science and Research, (867-875). (World Sustainability Series). Springer International Publishing. ISBN: 978-3-319-63006-9.
- [2017 – NL] Henssen, B. (2017). Duurzame onderzoeksamenwerking met universiteiten. Presented at the Onderzoeksdag Odisee, Gent, 05 Sep 2017-05 Sep 2017. (professional oriented)
- [2016 – EN] Goeman, K., Fairchild, A. (2016). Evaluation and redesign of blended learning courses: A systematic approach using the First Principles of Instruction. In: O. Holz, M. Aleksandrovich, H. Zoglowek (Eds.), Current Trends in Higher Education in Europe - Aktuelle Entwicklungstendenzen im europäischen Hochschulwesen., (149-162). (Erziehungswissenschaft, 75). Münster: LIT Verlag. ISBN: 978-3-643-13419-6.
- [2012 – EN] Fairchild, A. (2012). Transformational Government Through eGov Practice: Socioeconomic, Cultural, and Technological Issues. In: M. Akhter Shareef, N. Archer, Y.K. Dwivedi, A. Mishra, S.K. Pandey (Eds.), Transforming data privacy through governmental crossroad banks in Belgium. United Kingdom: Emerald Group Publishing Limited. ISBN: 9781780523347.
- [2010 – EN] Fairchild, A., Ribbers, P.M A., Smits, M., Van Geel, E. (2010). Developing a Tool to Enhance Strategic Alignment Towards Business Performance. In: N. Si Shi, G. Silvius (Eds.), Enterprise IT Governance, Business Value and Performance Measurement. IGI Global.
- [2019 – NL] Duurzame verandering in het hoger onderwijs.
- [2019 – NL] Henssen, B., Jassogne, L. (2019). Duurzaam Hoger Onderwijs: toekomstscenario's.
- [2014 – NL] Diels, V., Van Rampelberg, S., Van Puyenbroeck, J. (2014). Omgevings– en procesanalyse van gastopvang voor ouderen als startende inclusieve woonzorgvorm. Omgevings– en procesanalyse van gastopvang voor ouderen als startende inclusieve woonzorgvorm. Open Access
- [2013 – EN] Fairchild, A. (2013). Open source in mobile operating systems, a game changing model? Brussels, Belgium: OpenForum Academy. Open Access
- [2017 – NL] Brabant, K., Keygnaert, W. (2017). Workshop SDG in onderzoek.
- [2020 – EN] International Summer School International Management.