Expertise 5
Lopende projecten
Teach4SD
Het Teach4SD-project heeft als doel het leiden van de ontwikkeling, het testen en het valideren van de beste en volgende praktijken van Educatie voor Duurzame Ontwikkeling (EDO). Teach4SD staat voor Transforming Education Area and Completency Hub for Sustainable Development. Het project is een langetermijnproject dat zich uitstrekt over vier jaar. Gedurende de looptijd van het project zal een reeks webinars en evenementen worden aangekondigd, gericht op Educatie voor Duurzame Ontwikkeling en het delen van best practices voor actieve deelname.
Afgelopen projecten
Stairway to SDG
Stairway to SDG is een samenwerkingsverband tussen zeven organisaties uit zes Europese landen. Dit consortium wil bijdragen aan het implementeren van duurzaamheidseducatie in professioneel onderwijs.
Duurzaamheids-
competenties
Dit project gaat na welke duurzaamheidscompetenties vereist zijn om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan. Basis is het framework van Wiek. Bekeken wordt hoe dit van toepassing kan worden gemaakt voor KMO's, familiebedrijven, hogescholen en andere relevante stakeholders.
From Practice-Oriented Trainings to Employable IT Experts
Dit project gaat na welke digitale competenties vereist zijn voor de future workforce, voor toonaangevende spelers in IT en voor hogescholen.
Onderzoekers
Coördinator expertise competenties van de toekomst : Elien Crois
Contact : elien.crois@odisee.be
Bart Henssen
Duurzame bedrijfsvoering
Hoofd van CenSE
Leiderschap
Familiebedrijven
Inspirerend coach
Karen Brabant
Circulaire economie
Coördinator intern
Deeleconomie
Burgerparticipatie
Enthousiasteling
Elien Crois
Competenties van de toekomst
Duurzaamheidseducatie
Duurzame transformatie
Onderwijsinnovatie
Initiatiefnemer
Tineke Jacobs
Competenties van de toekomst
Competenties
SDG's
Duurzaamheidseducatie
Communicator
Bram Oers
Duurzame bedrijfsvoering
Stakeholdertrajecten
(Sociale) innovatie
Co-creatie
Matchmaker
Karel Deneckere
Competenties van de toekomst
Optimistische realist
Gedreven
Kritisch
Nieuwsgierig
Thomas Hendrikx
Circulaire economie
Ondernemerschap
Procesmatig
Verduidelijken
Kritisch
Dries Couckuyt
Socio-economische duurzaamheid
Onderzoeker
Processen
Ondernemen
Ambitieus
Liesbeth Vancuyck
Competenties van de toekomst
Docent economie
Lean
SAFe® methodologie
Eager
Sabien Van Rampelberg
Competenties van de toekomst
Netwerker
Zorgberoepen
Zorglandschap
Ideeënfontein
Joris De Lee
Competenties van de toekomst
Ondernemerschap
Docent bedrijfskunde
ESKI
Drive
Kristof Van Rossem
Geaffilieerd
Trainer coach
Socratische gesprekspartner
Filosoof
Integer
Output
- [2020 – NL] Henssen, B., Gielens, T., Keygnaert, W. (contr.), Jassogne, L. (contr.), Timmers, M. (contr.) (2020). Efficiënt motiveren en duurzaam HRM. Presented at the HR SQUARE-SEMINARIE. EFFICIËNT MOTIVEREN, Brussel, 23 Jan 2020-23 Jan 2020.
- [2019 – EN] Henssen, B. (2019). Systems thinking and sustainable communities. Presented at the International Summer School Sustainable Management, edition Ecuador, Guayacuil, 08 Jul 2019-12 Jul 2019. (professional oriented)
- [2018 – EN] Brabant, K., Debackere, E., Debackere, E. (contr.) (2018). International Summer School on Sustainable Management. Presented at the Global Minds conference. Applied research: connecting worlds, UC Leuven-Limburg, campus Proximus, Geldenaaksebaan 335 - 3001 Leuven, 19 Oct 2018-19 Oct 2018. (professional oriented)
- [2018 – EN] Henssen, B. (2018). Systems thinking and sustainable communities. Presented at the International Summer School Sustainable Management, Bogota, Colombia, 09 Jul 2018-13 Jul 2018. (professional oriented)
- [2017 – EN] Brabant, K., Molderez, I., Lambrechts, W. (2017). A summer school for sustainable management as a strategy for fostering collaborative competencies to be able to build multi-actor partnerships. In: Handbook of Sustainability Science and Research, (1-2). Presented at the World Symposium on Sustainabilty Science and Research: Implementing the 2030 United Nations Agenda for Sustainable Development, Manchester, 05 Apr 2017-07 Apr 2017. Manchester, UK. ISBN: 978-3-319-63007-6. (professional oriented)
- [2015 – EN] Fairchild, A. (2015). ENCOURAGING USER PARTICIPATION IN BLENDED LEARNING: COURSE REORIENTATION. In: Proceedings CELDA 2015, (Paper No. 74). Presented at the International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age 2015, Maynooth, Ireland, 24 Oct 2015-26 Oct 2015. ISBN: 978-989-8533-43-2.
- [2008 – EN] De Vuyst, B. (2008). From the ashes of phoenix: e-justice in a surreal country. In: A. Fairchild (Eds.), Presented at the European Conference on Electronic Government (ECEG), Lausanne, Switzerland, 10 Jul 2008-11 Jul 2008.
- [2019 – EN] Fairchild, A. (2019). Twenty-First-Century Smart Facilities Management: Ambient Networking in Intelligent Office Buildings. In: Z. Mahmood (Eds.), Guide to Ambient Intelligence in the IoT Environment, Chapt. 12, (223-236). Springer. ISBN: 978-3-030-04172-4. Open Access
- [2019 – NL] Henssen, B., Levinsohn, D. (2019). Toekomstscenario's rond duurzaamheid in onderzoek.
- [2018 – EN] Molderez, I., Brabant, K., Lambrechts, W. (2018). A summer school for sustainable management as a strategy for fostering collaborative competencies to be able to build multi-actor partnerships. In: W. Leal Filho (Eds.), Handbook of Sustainability Science and Research, (867-875). (World Sustainability Series). Springer International Publishing. ISBN: 978-3-319-63006-9.
- [2017 – NL] Henssen, B. (2017). Duurzame onderzoeksamenwerking met universiteiten. Presented at the Onderzoeksdag Odisee, Gent, 05 Sep 2017-05 Sep 2017. (professional oriented)
- [2016 – EN] Goeman, K., Fairchild, A. (2016). Evaluation and redesign of blended learning courses: A systematic approach using the First Principles of Instruction. In: O. Holz, M. Aleksandrovich, H. Zoglowek (Eds.), Current Trends in Higher Education in Europe - Aktuelle Entwicklungstendenzen im europäischen Hochschulwesen., (149-162). (Erziehungswissenschaft, 75). Münster: LIT Verlag. ISBN: 978-3-643-13419-6.
- [2012 – EN] Fairchild, A. (2012). Transformational Government Through eGov Practice: Socioeconomic, Cultural, and Technological Issues. In: M. Akhter Shareef, N. Archer, Y.K. Dwivedi, A. Mishra, S.K. Pandey (Eds.), Transforming data privacy through governmental crossroad banks in Belgium. United Kingdom: Emerald Group Publishing Limited. ISBN: 9781780523347.
- [2010 – EN] Fairchild, A., Ribbers, P.M A., Smits, M., Van Geel, E. (2010). Developing a Tool to Enhance Strategic Alignment Towards Business Performance. In: N. Si Shi, G. Silvius (Eds.), Enterprise IT Governance, Business Value and Performance Measurement. IGI Global.
- [2019 – NL] Duurzame verandering in het hoger onderwijs.
- [2019 – NL] Henssen, B., Jassogne, L. (2019). Duurzaam Hoger Onderwijs: toekomstscenario's.
- [2014 – NL] Diels, V., Van Rampelberg, S., Van Puyenbroeck, J. (2014). Omgevings– en procesanalyse van gastopvang voor ouderen als startende inclusieve woonzorgvorm. Omgevings– en procesanalyse van gastopvang voor ouderen als startende inclusieve woonzorgvorm. Open Access
- [2013 – EN] Fairchild, A. (2013). Open source in mobile operating systems, a game changing model? Brussels, Belgium: OpenForum Academy. Open Access
- [2017 – NL] Brabant, K., Keygnaert, W. (2017). Workshop SDG in onderzoek.
- [2020 – EN] International Summer School International Management.