Expertise 2

Digitalisering

CenSE kijkt met een brede economische bril naar nieuwe trends in de omgeving. Zo springt CenSE mee op de kar van de digitalisering. We bieden onze expertise aan omtrent digitale marketing waarbij we kmo's ondersteunen bij data-smart ondernemen.

Lopende projecten

Datasmart e-commerce in kmo’s

Het uitgangspunt in dit project is dat data-smart ondernemen de basis vormt voor gepersonaliseerde E-commerce.

Lees Meer

START 2 AIM

Het project wil KMO’s op een laagdrempelige manier laten starten met AI in Marketing en agencies - die vragen krijgen van hun klanten hieromtrent - ondersteunen en begeleiden om AI als innovatieve technologie bij hun klanten te kunnen implementeren. Dit alles aan de hand van herkenbare, good practices.

Lees Meer

Afgelopen projecten

Continuïteit van het familiebedrijf in tijden van digitalisering

Snelle evoluties in digitalisering vormen specifieke uitdagingen voor familiebedrijven

Lees Meer

Klant gedreven ideeëngeneratie voor productinnovatie bij kmo’s

Voor innovatie en ideeëngeneratie vertrouwen kmo’s vaak nog te veel op eigen interne capaciteiten en inschattingsvermogen. Consumenten blijken nochtans bereid om bedrijven hierbij te helpen.

Lees Meer

Cargo bundling

Het bundelen van cargo t.b.v. KMO's.

Lees Meer

Onderzoekers

Coördinator expertise digitalisering : Saskia Vanden Eede

Contact : saskia.vandeneede@odisee.be

Output

  • [2019 – EN] Brabant, K. (2019). Katowice - sustainable value of the sharing economy. Presented at the Internationale week logistiek, Katowice, Polen, 01 Apr 2019-05 Apr 2019. (professional oriented) Open Access 
  • [2018 – EN] Brabant, K., Molderez, I., Lambrechts, W. (2018). Contributing to sustainable lifestyles through agency and sociability in a sharing economy. Presented at the 24th International Sustainable Development Research Society Conference, Messina, Italy, 11 Jun 2018-15 Jun 2018. (professional oriented) Open Access
  • [2016 – EN] Fairchild, A. (2016). What is the Role of Third Party Logistics (3PL) Partners in an Omni-Channel Strategy? International Journal of Information Systems and Supply Chain Management, 7 (1), 22-32. doi: 10.4018/IJORIS.2016010102 Open Access 
  • [2012 – EN] Fairchild, A. (2012). The Evolution of the e-ID card in Belgium: Data Privacy and Multi-Application Usage. In: B. de Vuyst (Eds.), Sixth International Conference on Digital Society. Presented at the ICDS, Valencia, Spain, 30 Jan 2012-04 Feb 2012. Open Access 
  • [2010 – EN] Fairchild, A., Baker, P., Pater, J. (2010). E-Accessibility and Municipal Wi-Fi: Exploring a Model for Inclusivity and Implementation. International Journal of Information Communication Technologies and Human Development (IJICTHD), 2 (2), 52-66. doi: 10.4018/jicthd.2010040104 
  • [2020 – NL] Google Analytiwhaaaat?
  • [2019 – EN] Vanden Eede, S., De Schoenmacker, M. (2019). Tips & Tricks om hoger te scoren in Google. Presented at the Workshop organised by PWO Data Smart Ondernemen, Aalst, 17 Jun 2019-17 Jun 2019. (professional oriented) 
  • [2018 – NL] Vanden Eede, S., De Schoenmacker, M. (2018). Tips & Tricks om hoger te scoren in Google. Presented at the Workshop organised by PWO Data Smart Ondernemen, Aalst, 26 Jun 2018-26 Jun 2018. (professional oriented) 
  • [2014 – NL] De Vreese, R., Vanden Eede, S. (contr.) (2014). Ondernemend Aalst - Ideecafé KAHO. Open Access 
  • [2014 – NL] Vanden Eede, S. (2014). Business Café: Als ik nu eens ondernemer word! Open Access
  • [2014 – NL] Vanden Eede, S. (2014). Ondernemersaward – project van HoGent en HUB-KAHO in Aalst – genomineerd voor Europese prijs. 

Wilt u graag samenwerken en…

…bent u een
bedrijf?

…bent u een
onderzoeker?

…bent u een
student of docent?

Center for Sustainable
Entrepreneurship
Telefoon
02 300 22 19