Expertise 2
Lopende projecten
PWO COntent
In dit onderzoeksproject, volledig gesubsidieerd door Odisee, verdiepen we ons in de opportuniteiten die generatieve AI biedt voor de contentmarketeer en begeleiden we de Vlaamse kmo met de toepassing ervan binnen hun contentmarketingactiviteiten.
Afgelopen projecten
Continuïteit van het familiebedrijf in tijden van digitalisering
Snelle evoluties in digitalisering vormen specifieke uitdagingen voor familiebedrijven
Datasmart e-commerce in kmo’s
Het uitgangspunt in dit project is dat data-smart ondernemen de basis vormt voor gepersonaliseerde E-commerce.
Klant gedreven ideeëngeneratie voor productinnovatie bij kmo’s
Voor innovatie en ideeëngeneratie vertrouwen kmo’s vaak nog te veel op eigen interne capaciteiten en inschattingsvermogen. Consumenten blijken nochtans bereid om bedrijven hierbij te helpen.
Onderzoekers

Coördinator expertise digitalisering : Saskia Vanden Eede
Contact : saskia.vandeneede@odisee.be
Bart Henssen
Duurzame bedrijfsvoering
Hoofd van CenSE
Leiderschap
Familiebedrijven
Inspirerend coach
Saskia Vanden Eede
Digitalisering
Marketeer
(Digitale) Marketing
Communicatie
Inlevingsvermogen
Lennerd Kevelaerts
Digitalisering
Marketeer
Digital native
Creatieveling
Doorzetter
Karel Deneckere
Competenties van de toekomst
Optimistische realist
Gedreven
Kritisch
Nieuwsgierig
Ignace Dermaux
Digitalisering
Marketing
Strategie
Bedrijfsorganisatie
Gedreven
Output
- [2019 – EN] Brabant, K. (2019). Katowice - sustainable value of the sharing economy. Presented at the Internationale week logistiek, Katowice, Polen, 01 Apr 2019-05 Apr 2019. (professional oriented) Open Access
- [2018 – EN] Brabant, K., Molderez, I., Lambrechts, W. (2018). Contributing to sustainable lifestyles through agency and sociability in a sharing economy. Presented at the 24th International Sustainable Development Research Society Conference, Messina, Italy, 11 Jun 2018-15 Jun 2018. (professional oriented) Open Access
- [2016 – EN] Fairchild, A. (2016). What is the Role of Third Party Logistics (3PL) Partners in an Omni-Channel Strategy? International Journal of Information Systems and Supply Chain Management, 7 (1), 22-32. doi: 10.4018/IJORIS.2016010102 Open Access
- [2012 – EN] Fairchild, A. (2012). The Evolution of the e-ID card in Belgium: Data Privacy and Multi-Application Usage. In: B. de Vuyst (Eds.), Sixth International Conference on Digital Society. Presented at the ICDS, Valencia, Spain, 30 Jan 2012-04 Feb 2012. Open Access
- [2010 – EN] Fairchild, A., Baker, P., Pater, J. (2010). E-Accessibility and Municipal Wi-Fi: Exploring a Model for Inclusivity and Implementation. International Journal of Information Communication Technologies and Human Development (IJICTHD), 2 (2), 52-66. doi: 10.4018/jicthd.2010040104
- [2020 – NL] Google Analytiwhaaaat?
- [2019 – EN] Vanden Eede, S., De Schoenmacker, M. (2019). Tips & Tricks om hoger te scoren in Google. Presented at the Workshop organised by PWO Data Smart Ondernemen, Aalst, 17 Jun 2019-17 Jun 2019. (professional oriented)
- [2018 – NL] Vanden Eede, S., De Schoenmacker, M. (2018). Tips & Tricks om hoger te scoren in Google. Presented at the Workshop organised by PWO Data Smart Ondernemen, Aalst, 26 Jun 2018-26 Jun 2018. (professional oriented)
- [2014 – NL] De Vreese, R., Vanden Eede, S. (contr.) (2014). Ondernemend Aalst - Ideecafé KAHO. Open Access
- [2014 – NL] Vanden Eede, S. (2014). Business Café: Als ik nu eens ondernemer word! Open Access
- [2014 – NL] Vanden Eede, S. (2014). Ondernemersaward – project van HoGent en HUB-KAHO in Aalst – genomineerd voor Europese prijs.