Center for Sustainable Entrepreneurship (CenSE) - Odisee
Center for Sustainable Entrepreneurship (CenSE) - Odisee

Bart Henssen

Korte bio
Bart Henssen behaalde twee doctoraten: een doctoraat in de toegepaste economische wetenschappen aan de Universiteit Hasselt en een doctoraat in Economics and Business Administration aan de University of Jyväskylä, Finland. Bovendien is hij houder van het Executive Certificate in Strategy & Innovation van Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Momenteel is Bart Henssen hoofd van het Center for Sustainable Entrepreneurship aan Odisee Hogeschool en geaffilieerd onderzoeker aan het Center for Family Entrepreneurship and Ownership (CeFEO) van Jönköping International Business School (Zweden). Daarnaast doceert hij ook Human Resources Management aan Odisee Hogeschool en Sustainable Business Models aan Vilnius University Business School (Litouwen).

Kmo’s en familiebedrijven kunnen bij hem terecht voor advies rond duurzame bedrijfstransformatie, duurzame bedrijfsmodellen, duurzaam ondernemen en top management team (TMT) processen, duurzaam HRM, en het creëren van een draagvlak voor verandering bij werknemers. 
 
 
Contactgegevens
 
 
Projecten

Belangrijkste publicaties
Boeken
  • De Neef G., Bessalah D., Germonpré L., Henssen B., Saelens E., Tiest R., Van de Velde A., De Neef G. (Eds.) (2016). Ik verkoop mijn bedrijf. Wat nu?. Antwerpen - Cambridge: Intersentia. ISBN: 9789400007390. (professional oriented).
  • Broekaert W., Henssen B. (2016). Groeikracht in familiebedrijven. Hoe een draagvlak voor verandering creëren bij werknemers. Antwerpen - Cambridge: Intersentia. ISBN: 9789400007116. (professional oriented).
Artikels
  • Broekaert W., Henssen B., Lambrecht J., Debackere K., Andries P. (2018). Limits to psychological ownership in the family business. Journal of Family Business Management, 8, Art.No. 2, 196-216. doi: 10.1108/JFBM-12-2017-0042.
  • Henssen B., Voordeckers W., Lambrechts F., Koiranen M. (2014). The CEO autonomy–stewardship behavior relationship in family firms: The mediating role of psychological ownership. Journal of Family Business Strategy, 5 (3), Art.No. , 312-322. doi: 10.1016/j.jfbs.2014.01.012. 
Center for Sustainable
Entrepreneurship
Telefoon
02 609 88 64